Jeśli uważasz, że zakupiony towar jest wadliwy, możesz dokonać jego reklamacji - odstąpić z podaniem przyczyny od umowy albo zażądać obniżenia ceny albo naprawy bądź wymiany towaru na nowy. ![]() Pamiętaj, że jeśli nie masz pewności że towar jest wadliwy, możesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny i zwrócić towar. Szczegółowe informacje na ten temat, w tym odnośnie terminów na odstąpienie i zwrot, znajdziesz tutaj. Reklamacja towaru może się odbywać w jednym z dwóch trybów: reklamacja z tytułu gwarancji (gwarancyjna) albo reklamacja z tytułu rękojmi. Obydwie ścieżki różnią się nieco procedurą a skorzystanie z jednej nie wyklucza możliwości późniejszego skorzystania z drugiej. Reklamacja gwarancyjna Jest to reklamacja, której zasady reguluje dostarczony wraz z towarem dokument "karta gwarancyjna". W tym trybie możesz złożyć reklamację zarówno u autoryzowanym serwisie producenta, lub skorzystać z naszego pośrednictwa. Wybierz wygodniejsze dla Ciebie rozwiązanie. Reklamacja z tytułu rękojmi Jeśli stwierdzisz, że zakupiony u nas towar ma wadę fizyczną lub prawną możesz również skorzystać z rękojmi. W tym trybie bardzo ważne jest przestrzeganie przewidzianych prawem terminów. W przypadku niektórych produktów może się również okazać, że czas obowiązywania rękojmi jest krótszy niż czas obowiązywania gwarancji. Zgodnie z obowiązującymi przepisami rękojmia obowiązuje przez 2 lata od chwili kiedy towar zostaje wydany. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. |