o naskontaktpomocNowości
Infolinia: (+48 42) 239 41 77, Czynna: Pn-Pt 9-18 Sb 10-14
Zaloguj|Nowe konto

LOGOWANIE

X

Nowe kontoZapomniałem hasła!
Język:PolskiEnglish
Sklep fotograficzny Fripers.pl
0
  •  
  • PRACA >>

    Statywy

    Zarówno w fotografii profesjonalnej jak i amatorskiej w studio, a tym bardziej w plenerze statyw jest jednym z najważniejszych akcesoriów fotografa. W ofercie sklepu fripers.pl znajdują się statywy odpowiednie do różnych potrzeb monopody dla mobilnych, statywy stołowe przeznaczone do aparatów kompaktowych, statywy oświetleniowe do studia, statywy profesjonalne z wymienną głowicą dla wymagających, a nawet sztalugi dla malarzy i fotografujących obrazy. W tej kategorii oprócz całych statywów dostępna jest także szeroka gama profesjonalnych głowic, niezbędnych do montażu aparatu na statywie szybkozłączek oraz pokrowców do transportowania statywów.

    WSZYSTKIE KATEGORIE

    NAJCZĘŚCIEJ KUPOWANE

    Jaki statyw do aparatu i kamery?

    Wybierając statyw trzeba pamiętać, że małe statywy stołowe, które cieszą się dużą popularnością wśród amatorów i początkujących, sprawdzają się tylko przy lżejszych aparatach kompaktowych. Mowa tutaj między innymi o statywach typu gorillapod, które mają ograniczony udźwig i nie utrzymają większego aparatu z długim obiektywem oraz z lampą błyskową. Zaletą tego typu statywów jest natomiast możliwość zamocowania aparatu w niestandardowych i trudnych miejscach, jak na przykład ogrodzenie, słup, oparcie krzesła czy gałąź, o ile korzystamy z aparatów małych i lekkich.

    Statywy amatorskie

    Statywy amatorskie różnią się od profesjonalnych głowicą. Tutaj jest ona przymocowana do kolumny centralnej na stałe. Statywy te najczęściej również posiadają głowicę z szybkozłączką, która znacznie ułatwia odpinanie aparatu od statywu. Do zalet statywów amatorskich z pewnością należą ich niewielkie rozmiary oraz waga, które przekładają się na łatwość i wygodę transportu, co docenimy podczas wycieczek oraz okazji rodzinnych. Warto pamiętać, że maksymalny udźwig takich statywów wynosi od 1 do 2 kg. Minusem może być natomiast mniejsza stabilność niż w przypadku sprzętu profesjonalnego oraz ograniczone możliwości związane z wysokością mocowania aparatu.

    Statywy profesjonalne

    Profesjonalne statywy różnią się od amatorskich przede wszystkim jakością wykonania. Wyprodukowane są z solidniejszych materiałów, a ich mechanizmy zatrzaskowe nóg działają bardziej precyzyjnie. Na uwagę zasługują także głowice, które można bardzo łatwo wymienić, kiedy zajdzie taka potrzeba. Ze względu na solidniejszą budowę, statywy te doskonale radzą sobie także z cięższymi aparatami, ważącym od 2 do nawet 10 kg. Tego typu statywy doskonale sprawdzą się jako statywy do lustrzanki.

    Głowice do statywów profesjonalnych

    Wśród głowic do statywów profesjonalnych wyróżniamy dwa rodzaje: głowice foto i video. Typy głowic video niewiele różnią się od siebie pod względem konstrukcyjnym. Różnice odczuwalne są przede wszystkim w płynności zmiany położenia oraz w możliwościach regulacji docisku i oporu. Głowice fotograficzne pod względem przeznaczenia dzielą się na trzy grupy:

    Głowice 3D wykorzystywane są najczęściej w fotografii studyjnej. Umożliwiają zmiany położenia aparatu jedynie w danej płaszczyźnie bez zmiany jakichkolwiek innych ustawień. Na przykład, gdy już ustawimy kadr i chcemy go lekko poprawić poprzez podniesienie lub opuszczenie go w pionie lub wyrównać poziom, korzystamy właśnie z regulacji wybranej płaszczyzny.

    Głowice kulowe umożliwiają regulację we wszystkich płaszczyznach. To sprawia, że nadają się między innymi do fotografowania dynamicznej przyrody czy wydarzeń sportowych, gdzie konieczne są szybkie zmiany całego kadru, co wiąże się z koniecznością położenia aparatu we wszystkich płaszczyznach. Jednym pokrętłem odblokowuje się głowicę, by ustawić wybraną pozycję, a następnie szybko blokuje ponownie.

    Głowice panoramiczne są rozwiązaniem skierowanym do specjalistycznej grupy odbiorców, którzy podczas składania w całość zdjęć wykonanych seryjnie na normalnych głowicach, spotkali się z problemem ich niedopasowania i ?rozjeżdżania się?. Dzieje się tak dlatego, że oś obrotu w przypadku normalnych głowic przechodzi zwykle przez środek aparatu. Natomiast uniknięcie efektu ?rozjeżdżania? gwarantuje oś obrotu przechodzącej przez punkt nodalny obiektywu. W takim przypadku nie następuje przesuwanie się planów względem siebie. Punkt ten należy wyznaczyć doświadczalnie dla każdego obiektywu.

    Monopody

    Jednym z rodzajów statywów jest monopod czyli statyw na jednej nodze. Stabilizuje on aparat tylko w pionowej płaszczyźnie, przez co ułatwia także ręczne stabilizowanie aparatu w pozostałych płaszczyznach. Ułatwia on fotografowanie obiektywami długoogniskowymi oraz z dłuższymi od standardowych czasami naświetlania, które zapewniają nieporuszone zdjęcia. Jest również pomocny w przypadku cięższych aparatów. Minusem monopodu jest stała konieczność podtrzymywania aparatu podczas robienia zdjęć.

    Sklep i punkt odbioruŁódź, Pomorska 41
    PN-PT: 9-18 / SB: 10-14
    ND: nieczynne
    Zobacz na mapie >

    Twoje konto:
    Logowanie
    Załóż nowe konto
    Sklep fotograficzny Fripers.plFreepers Spółka Cywilna
    90-203 Łódź, ul. Pomorska 41
    NIP:7251953528
    Płatności:
    Dostawa:

    Fripers.pl korzysta z technologii opartej na wykorzystaniu plików cookie. Używamy ich w celu dostosowania witryny do potrzeb użytkowników. W każdej chwili możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas rozwiązań znajdziesz w polityce prywatności.

    © Freepers 2009-2016. ul. POMORSKA 41, 90-203 Łódź Prezentowane na stronie zdjęcia, wykresy, grafiki oraz treści są chronioną przez prawo własnością firmy Freepers S.C. oraz jej partnerów. Wykorzystywanie ich bez zgody właściciela jest zabronione.